3 yleisintä mainosvirhettä, jotka estävät monia pienyritysten markkinointistrategioita

3 yleisintä mainosvirhettä, jotka estävät monia pienyritysten markkinointistrategioita

Liiketoimintasuunnitelman alkuvaiheessa pienyritysten omistajien liidien tuottaminen riippuu lähes kriittisesti mainonnan tuotosta. Strategioihin käytetty budjetti on myös jyrkkä investointina tulevaan asiakassukupolveen. Jos strategiaa ei kuitenkaan sovelleta perusteellisesti, kaikki maailman investoinnit eivät tuota toivottuja tuloksia yrityksellesi. Tässä on 3 yleisintä mainontavirhettä, jotka saattavat haitata markkinointistrategioitasi.

Lopeta välittömän tyydytyksen jahtaaminen

Tarjousten suunnittelu, jotka tuottavat välitöntä asiakasvastausta, voi olla loistava lyhyen aikavälin strategia; se kuitenkin epäonnistuu brändäysliikkeenä. Useimmilla ihmisillä on taipumus unohtaa uudet tuotemerkit sen jälkeen, kun kampanjatarjouksen ensimmäinen hype on ohi. Viestisi asiakkaille tulee suunnitella ennakoivasti. Sinun tulee olla tietoinen siitä, millaisen kuvan haluat yrityksesi imagolle. Johdonmukainen mainonta on tässä suhteessa paljon pragmaattisempaa kuin välittömästi ilahduttavat tarjoukset.

Kohdeyleisön tavoittavuuden ja tuloksen välinen yhteys

Mainonnan suunnittelu voi olla melko harhaanjohtavaa. Jos et ole tietoinen kohdeyleisön tavoittavuuden ja tulossuhteen välisestä yhteydestä, on mahdollista, että sijoitat liikaa etkä näe tarpeeksi tuottoa markkinointistrategioistasi. Mitä suurempi mainosbudjettisi on, sitä laajempi on tavoittavuusalueesi. Tämä ei kuitenkaan välttämättä tarkoita, että pystyt muuttamaan tavoittavuuden todellisiksi asiakkaiksi. Näin ollen tarkastelet paljon alennettua ROI-raporttia. Yritä sen sijaan kohdistaa pieni osa yleisöistä, jotka todennäköisimmin investoivat tuotteisiisi, ja investoi 100 prosentin konversioon tämän ryhmän kesken.

Aseta uskosi oikeaan tilaan

Maailmassa, jossa on niin monia kilpailevia viestintäalustoja, heikentynyt sijoitetun pääoman tuottoprosentti voi usein olla suora seuraus väärässä tilassa olevaan mainontaan sijoittamisesta. Vastaa kyselyihin ja keskustele potentiaalisten yleisöjesi kanssa selvittääksesi, missä he todennäköisimmin viettävät aikaa, ja kohdista mainossijoituksesi vain valittuihin paikkoihin.